Hier ontwikkelde Wouter heel wat commerciele inzichten, werkte hij vlot samen met de creatieve duo’s en wist hij tal van klanten te overhalen met zijn creaties. Maar toch bleef hij ergens op zijn honger zitten. Wouter had nood aan artistieke vrijheid en nieuwe uitdagingen. Naast zijn vaste job kreeg hij reeds tal van uitnodigingen om opdrachten te verwezelijken en in 2012 ging Wouter aan de slag als freelancer onder het alter ego “Oh Snap Grfx”. Hierdoor creërde hij niet enkel de mogelijkheid om te werken voor agentschappen, grote brands en mulitnations, maar kan hij ook zijn expertise delen met jonge starters, eenmanszaken en KMO’s.
Sinds de opstart van Oh Snap Grfx deed Wouter reeds tal van artistieke bijdragen voor projecten en klanten als Hello Bank, Red Bull, Stad Gent, Stad Oostende,… Maakte hij tal van illustraties en infografieken voor o.a. Knack, Knack Focus, News Week, UGent,… En wordt Wouter op regelmatige basis ingezet als creative versterking bij tal van communicatie- en reclamebureaus.”